Vítejte u Ančikanči

Založila jsem blog, abych se mohla podělit o nevšední zážitky. Jsem ráda na skalách a na lajnách. Jsem totiž HIGHLINERKA. Nic Vám to neříká, nezoufejte: highliner je člověk, který si mezi skalami napíná 2,5 cm široký popruh, aby pak po něm mohl chodit. Při chození nad propastí zažívá neuvěřitelné pocity a vidí svět i sebe z docela nové perspektivy.

čtvrtek 8. září 2011

Magická Doga


Tento víkend jsme strávili v Ostrově na Doze. Doga je krásná pískovcová věž, která stojí důstojně naproti Tiskému masivu a naklání se trochu do údolí. 
 Ani nevím, kdy zde byla natažená první hajlajna, ale bylo to určitě v českém hajlajnovém pravěku (takže tak 3 nebo 4 roky zpět:) prsty v tom měl tenkrát asi Kolouch, Kajoch, Mirka a Kwjet. No s tou historií si tedy vůbec nejsem jistá, ale tak nějak si říkám, že tím třeba zde, na svém blogu, rozpoutám diskuzi.

 Ať už byl objevitelem tohoto směru kdokoli, má můj dík a hluboké pochopení. Doga totiž svou polohou a expozicí úplně žadoní o napnutí lajny. 
 A protože jsme jen lidi, tak jsme jí letos znovu neodolali. A stálo to za to!

V sobotu ráno (kolem poledního) jsme začali napínat. Teda, abych byla přesná, Jindříšek s Jiříkem vylezli na Dogu a natahali tam všechen matroš. Peeto zatím pobíhal nadšeně po masívu a připravoval s klukama kotvení. Péťa fotila a já jsem se válela (omluvou mi je, že jsem měla rýmičku). 
 Napínali jsme skoro 6 hodin, ale zase jsme stihli 3 lajny, takže to vlastně nebyl vůbec špatný čas. Jiný názor na to budou mít možná Jindra s Jirkou, který byli celou dobu na Doze a málem seschli a vyhladověli.
 Večer jsme chodili a bylo to vskutku magické. Slunce už nepálilo, ale něžně svítilo do kraje, popřípadě nám do očí,  pofukoval vánek a do šumění bříz hrály svými tóny lajny. Nemůžu najít slova jakými bych to popsala, ale jen při vzpomínce na ten večer, se musím usmívat a v břiše mě lechtá směs vzrušení a klidu.
 Lajny jsme sundali až v neděli. A jak jinak než za tmy. Dřív to nešlo byla by to škoda a možná i svatokrádež.

1 komentář:

  1. Ahoj Anče, moc hezky sepsané (jako vždy :-))
    K tomu pravěku se asi diskuse nestrhne, pač je to jasně ložené třeba v článku na http://www.lezec.cz/clanky.php?key=7082 a zdokumentované na fotkách http://www.slacklive.cz/foto/doga/doga.html
    Jinak držím palce pro další akce.
    Kajoch

    OdpovědětVymazat